Hayal Etmekle Başladı

Çoğu insan doktor olmak , avukat olmak , öğretmen olmak ister… Yıllarca hayal eder meslek sahibi olacağı günleri, öğretmen olmak isteyenler öğrencilerine kavuşacağı günleri , doktor olacaklar hastahane kokusunu hayal eder durur. Hepsine ayrı ayrı saygı duyduğum bu meslekleri hiç hayal etmedim çocukken , hep kendimi anlatmaya, yeni bir şeyler yaratmaya , öğrenmeye meraklıydım. Hayallerim vardı elbette , inandıklarım , hedeflerim , başarılarım ve elbette başarısızlıklarım… Fakat beni daima ayakta tutan ; başarısızlığın , sadece daha akıllıca bir başlangıç yapmak için mükemmel bir fikir olduğu düşüncesi oldu.

Yapamayacağım şeyler üzerine çalıştım hep , nasıl yapabileceğimi öğrenmek için… Ve İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi öğrencisi olarak buldum kendimi. Her zaman gurur duydum ve ilk günden beri aynı heyecanı yaşadım , işletmeli olma tercihim hem umutlarımı hem de  hayallerimi yansıtıyordu çünkü . Hedeflerime ulaştıkça yeni hedefler koydum kendime , İstanbul kocamandı ve benim hayallerim , umutlarım hep daha çoktu , zaman hep az heyecanım daha hep çoktu. Dersler , yabancı olduğum diller , yabancı olduğum insanlar… Çok şey vardı yapacak ve ben hepsinden çok şey öğrendim.

Yıllar o kadar hızlı geçti ki bir baktım 3.sınıf olmuşum ve bir baktım yıllar önce doğduğu büyüdüğü yerden İstanbul’a bakan o heyecanlı halim şimdi hayatta yalnız başına ayakta durabilen bir kadın olmuş, İstanbul’dan dünyaya bakıyor… Farklı işler deneyimledim burada olduğum sürece , bir süre THY DO&CO’ da çalıştım , öğrenciyken bu gibi işlere ihtiyacı oluyor insanı , burada kurum kültürüyle tanışmanın ilk adımlarını attım diyebilirim.

Bu yaz ise iş hayatının biraz daha içinde olmak adına ilk stajımı finans alanında yaptım. Gelişime ve değişime bana göre aslında oldukça açık ve dinamik olan bu alan beni çok heyecanlandırdı ve yeni adımlar için bir harita çizmeme çok yardımcı oldu diyebilirim. Ve bunu söylemeden geçemem; kurtlar sofrası diye efsanelerle anlatılan bu gizemli dünyada güzel kalpli birçok insan tanıdım. Gelişime açık yönlerimi, güçlü yönlerimi keşfettim. Fransızca öğrenmeye başladım , şiir gibi beni kendine çeken bu dile aslında ne kadar da hevesli olduğumu sadece ilk derse gittiğimde anladım. Okulda vaktimi daha farklı insanlarla geçirmeye başladım ve tanıdığım her yeni insanda kendimle ilgili yeni bir şey öğrendim.

Yeni sene ve bundan sonraki hayat bana neler getirecek bilmiyorum. Sadece pozitif olmanın ve inanmanın gücüyle her şeyi başarabileceğime inanıyorum , biliyorum ki her başarısızlık , her olumsuzluk yeni bir şeyler öğretecek ve dünya umutla bakılabildiğinde güzel kalacak …

PAYLAŞ
İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi öğrencisi. Öğrenmeye ve kendini geliştirmeye daima açık işletmeli.